– Klimatfrågan har blivit något som vi inom längd har tagit ett stort grepp om de senaste åren, säger Malin Westhed, Marknadschef på Svenska Skidförbundet längd. Vi mäter våra avtryck och tittar hela tiden på hur vi kan minska våra utsläpp i vår verksamhet. Vi är så tacksamma att Thermia väljer att fortsätta att jobba med oss och det är med stolthet vi bär varumärket på dräkten – produkter från Thermia är både energismarta och miljövänliga, säger Malin Westhed.
När Thermia först blev partner till längdlandslaget spelade företaget på spänningen mellan längdskidåkning, som utövas i kyla och arbetet som de gör med värme. Nu är det hållbarhet som är i fokus och möjligheten till att göra skillnad på sikt för de som vill kunna åka skidor även i framtiden.
– Vi pratar om hållbarhet i alla sammanhang och jobbar med produkter som bidrar enormt till klimatomställningen. Vi behöver bli bättre på att berätta om hur duktiga vi och våra produkter är, säger Lars. Vi är ett företag som växer kraftigt –och fyller 100 år nästa år, vår målsättning med samarbetet tillsammans med längdlandslaget är att det ska bidra till att skapa uppmärksamhet för det som också är kärnan i vår affär – att vi står för miljövänlig uppvärmning, avslutar Lars.
För mer information, kontakta
Lars Gyllander, Försäljningsdirektör Thermia, tel. 070 982 86 15
Malin Westhed, Marknadschef, Svenska Skidförbundet längd, tel. 070 372 28 12
Pressmeddelandet i PDF-format>>