Det utökade samarbetet ger Thermia större exponering med längdlandslaget.
– Det finns ett stort intresse runt längdskidåkning och landslagets popularitet ger oss möjlighet att synas i en positiv miljö. Åkarna är generösa i sitt samarbete med oss och vi ser fram emot att kunna bidra ännu mer till sporten framöver, säger Gyllander.
Under sina två år som partner till längdlandslaget har Thermia drivit flera kampanjer tillsammans med laget.
– Det är en spännande kombination mellan längdskidåkning, som utövas i kyla och oss som arbetar med värme. Bland annat har vi jobbat med ett gemensamt tema – vikten av uppvärmning, berättar Gyllander.
Samarbetet har uppskattats av både medarbetare, kunder och återförsäljare.
– Förutom marknadsföring har vi gjort en del aktiviteter, som exempelvis träningsläger tillsammans med sponsorcoach Anders Södergren. Dessutom känner vi alla en gemenskap och stolthet över lagets framgångar, säger Gyllander.